Dnes je 19. 03. 2024 - svátek má Josef

Cykloexpedice

Kazachstán a Kyrgyzstán na kole s dětmi

připravuje se…

Rubriky: 2022, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Kazachstán a Kyrgyzstán na kole s dětmi

Východní Balkán – z Bělehradu k Černému moři do Bulharska a Bukurešti

Tak zase na Balkán… Píše se rok 2021 a situace je všelijaká. Všude řádí covid, resp. proticovidová opatření, takže při plánování je v první řadě nutné sledovat, které země jsou zelené a které oranžové nebo červené. Do poslední chvíle tak sami nevíme, jen doufáme, že … Celý příspěvek

Rubriky: 2021, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Východní Balkán – z Bělehradu k Černému moři do Bulharska a Bukurešti

Československo na kole

1. část Slovensko s rouškou Něco málo na úvod… Nebyla to tak úplně naše volba, ale jak každý ví, tak v březnu se zavřely hranice států a nikdo nevěděl, co bude. Sice jsme si tehdy říkali, že do léta daleko, ale postupem času bylo jasné, … Celý příspěvek

Rubriky: 2020, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , , , , , , , , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Československo na kole

Podzimní Bosna a Hercegovina

aneb jak jsme zase jednou jeli na jih za teplem 🙂 Je už dávno tma. Choulíme se u ohně, na sobě péřovku a v ruce lahev slivovice. Přes den bylo ještě jakžtakž, ale jakmile zapadlo slunce, teplota rychle poklesla. Stan stojí opodál. Večerní rosa vytvořila … Celý příspěvek

Rubriky: 2019, Cykloexpedice | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Podzimní Bosna a Hercegovina

Kavkazská Odysea aneb Gruzie, Arménie a Náhorní Karabach na kole s dětmi

Pocity, které se mi honily hlavou, když se po dvoudenní plavbě přes Černé moře na temném pozadí objevila světla města, mě samotnou překvapovaly. Byly dvě hodiny po půlnoci. Stáli jsme na palubě, čerstvý vánek ochlazoval naše vzrušené tváře a vzduch tak zvláštně voněl. “Welcome to … Celý příspěvek

Rubriky: 2019, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Kavkazská Odysea aneb Gruzie, Arménie a Náhorní Karabach na kole s dětmi

Západní Evropa aneb od Severního moře ke Středozemnímu

“A kolik tam bude McDonaldů?” zeptaly se děti, když jsme je seznámili s plánem letní dovolené. Víťa (11 let) a Šárka (9 let). Začíná být čím dál těžší je pro něco nadchnout. Jenomže už vědí, že když se chtějí vykoupat v moři, musí si k … Celý příspěvek

Rubriky: 2018, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Západní Evropa aneb od Severního moře ke Středozemnímu

Karpatským obloukem z Rumunska na Ukrajinu

Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi Na začátku se to jevilo jako bláznivý výmysl jedné ambiciózní matky. (Která má ráda hory a přírodu a směr na východ Evropy a letos prostě zatoužila vrátit se po letech … Celý příspěvek

Rubriky: 2017, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Karpatským obloukem z Rumunska na Ukrajinu

Na kole do Ruska (z Těchonína přes Polsko, Bělorusko do Ruska a na Ukrajinu)

Průzkum cyklostezek východní Evropy aneb co tam, kurwa, będziecie szukać v tej Rosiji?  Co tam v tom Rusku budete, kur*a, hledat? Tak takhle přesně se nás zeptala jedna starší Polka, u které jsme navečer čepovali vodu. Měli jsme za sebou víc než týden cesty a blížili se … Celý příspěvek

Rubriky: 2016, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Na kole do Ruska (z Těchonína přes Polsko, Bělorusko do Ruska a na Ukrajinu)

Cykloohře – podél Ohře od pramene k soutoku

Někde jsem zaslechla stížnost, že v Čechách nemáme dálkové cyklotrasy jako například v Rakousku. Není to tak úplně pravda. Jasně, jsou to stezky v českém pojetí, ale jsou tu! Sice nekličkují mezi skalnatými štíty Alp, ale zrovna třeba řeka Ohře zakousnutá mezi Krušné a Doupovské … Celý příspěvek

Rubriky: 2015, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Cykloohře – podél Ohře od pramene k soutoku

Na kole do Benátek a zpět – s dětmi!

Konečně je tady den odjezdu. Cestovní horečka vrcholí. Zběsile pobíháme po domě, do naplněných brašen přidáváme poslední drobnosti a horečně přemýšlíme, na co jsme zapomněli. Do toho zvoní jedna známá. Naše brašnami ověšená kola, připravená před domem ke startu, nemohla přehlédnout. – Kam vyrážíte takhle … Celý příspěvek

Rubriky: 2015, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , , , , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Na kole do Benátek a zpět – s dětmi!

Od Atlantiku až domů – část 2/2 – Dunajská cyklostezka

Nechci číst text, chci přejít rovnou na fotky. Přejeli jsme most přes řeku Rýn a ocitli se v Německu. Chvilku se motáme po městečku Neuenburg am Rhein, myslíme si, že někde nakoupíme, ale v centru jsme našli jenom jednu předraženou pekárnu. Na výpadovku do supermarketu se nám … Celý příspěvek

Rubriky: 2014, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Od Atlantiku až domů – část 2/2 – Dunajská cyklostezka

Od Atlantiku až domů – část 1/2 – Francie

Nechci číst text, chci přejít rovnou na fotky. Na nočním stolku mi leží půjčená knížka Cyklostezky Evropy, přečtená několikrát tam i zpět. Ne, nic lepšího už asi nevymyslíme, letos pojedeme do Francie. Obě dětičky, jak sedmiletý Víťa, tak pětiletá Šárka, už pošlapou samy na svých … Celý příspěvek

Rubriky: 2014, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Od Atlantiku až domů – část 1/2 – Francie

Cesta na sever – část 2/2 – Labská stezka

labska097 Nechci číst text, chci přejít rovnou na fotky. Je pátek, 28. června 2013, poledne. Stojíme v německém městečku Pasewalk na nádraží. Právě jsme přijeli z Polska a plánujeme pokračovat vlakem dál až do Hamburku. Ještě ani neodjel vlak, ze kterého jsme se vykrámovali, už se k nám žene … Celý příspěvek

Rubriky: 2013, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Cesta na sever – část 2/2 – Labská stezka

Cesta na sever – část 1/2 – Švédsko (ostrovy Gotland a Öland) a Polské pobřeží

svedsko-polsko116 Nechci číst text, chci přejít rovnou na fotky. I když to bude znít blbě, napíšu to podle pravdy: na tohle období věku dětí jsem se těšila nejméně ze všeho. Na to, až odrostou vozíku a přesednou sami na kolo. Na to, až budeme závislí jenom … Celý příspěvek

Rubriky: 2013, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Cesta na sever – část 1/2 – Švédsko (ostrovy Gotland a Öland) a Polské pobřeží

Balkán 2012 aneb na kole všemi státy bývalé Jugoslávie

balkan2012_258 Nechci číst text, chci přejít rovnou na fotky. Po loňské, skoro sedmitýdenní cestě na kole s vozíkem a dětmi po Balkáně, jsme se tam zatoužili ještě jednou vrátit. Jednak je to na dlouho asi poslední taková cesta (děti vozíku pomalu ale jistě odrůstají, letos naposledy … Celý příspěvek

Rubriky: 2012, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , , , , , , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Balkán 2012 aneb na kole všemi státy bývalé Jugoslávie

Cyklotoulky s dětmi, vozíkem a nočníkem po Balkáně

balkan2011_119 Tento rok jsme nad směrem dovolenkové cyklovýpravy neváhali ani minutu – lákalo nás vrátit se na Balkán, kterým jsme křižovali několikrát před narozením dětí a kde i tak zůstalo stále ještě mnoho neprozkoumaného. A i když bychom některé místo navštívili podruhé, nebylo by to na … Celý příspěvek

Rubriky: 2011, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , , , , , , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Cyklotoulky s dětmi, vozíkem a nočníkem po Balkáně

Slovensko – Zo Žiliny do Štrby cez Maďarsko

slovensko2010_065 Když jsme se vraceli z letošní dovolené po Rumunsku, Moldávii, Podněstří a Ukrajině na vlak na Slovensko, domů se nám nechtělo. Začínalo léto, nebe se modralo a dálky volaly. Vyzývaly nás k dojetí domů po svých, ale vzhledem k dezolátnímu stavu kol (prasklý rám Luďkova … Celý příspěvek

Rubriky: 2010, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Slovensko – Zo Žiliny do Štrby cez Maďarsko

rum-mold071 Jaké to je cestovat s malými dětmi po východní Evropě? Pít vodu ze studen, ochutnávat kvas, nocovat nadivoko a ráno ze stanu koukat na stáda ovcí? Každý den se potkávat s lidmi, kterým pohled na vozík s dětmi vyvolával úsměv na tváři a jejich srdce se otevírala. … Celý příspěvek

Rubriky: 2010, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Cyklotoulky s dětmi, vozíkem a nočníkem II – Rumunsko, Moldávie, Ukrajina, Podněstří

Indie 2010

indie2010_162 O Indii se říká, že si ji buďto zamilujete nebo ji už nebudete chtít ani vidět. Je to země plná extrémů, jak přírodních tak společenských. Vůbec by mne nenapadlo, že se tam také někdy podívám. Přišlo to trochu nečekaně. A i když to nebylo vždy … Celý příspěvek

Rubriky: 2010, Cykloexpedice | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Indie 2010

Odra-Nisa, Rujana a Polsko

Nejsevernější bod výpravy a jedeme DOMŮ!!! :-) Po 4leté pauze jsme byli na cestování na kole tak natěšení, že jsme se rozhodli to risknout a vyrazit už letos s našimi mrňaty. Víťa měl skoro 2,5 roku a Šárka 10 měsíců. Je to hodně málo, ale vybrali jsme nenáročnou cyklostezku Odra-Nisa, vedoucí fantastickou … Celý příspěvek

Rubriky: 2009, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Odra-Nisa, Rujana a Polsko

Kuba 2009

Na Kubu budeme dlouho vzpomínat Když jsme zas přemýšleli, kam na dovolenou, nějak nás to táhlo dál než obvykle. Létat s koly jsme se naučili v Portugalsku, takže už to nebylo jen o místech, kam se dostaneme po svých nebo kam dojedeme autem. Co se takhle vydat za hranice staré … Celý příspěvek

Rubriky: 2009, Cykloexpedice | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Kuba 2009

Portugalsko 2008

Výhled na Atlantik a útesy z Cabo Carvoeiro Tenhle rok se s dovolenými opravdu povedl, pod koly nám ubíhaly cykloturistické kilometry na Podkarpatské Rusi, v Karpatech i Biesczadach. V plánech na podzim jsme se však na mapě rozmáchli trochu víc, rozhodli jsme se s koly naučit létat. Šlapky jsme za křídla nevyměnili, jen … Celý příspěvek

Rubriky: 2008, Cykloexpedice | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Portugalsko 2008

Karpaty 2008

karpaty2008_0587_ep119 Myšlenka podívat se do rumunských Karpat mě lákala již dávno. Luděk s Markétou tam byli v roce 2001 a dodnes na tu krásu přírody vzpomínají. Bude to tedy letos opět Balkán, tentokrát ale ne ten albánský. Musím přiznat, že ten mi bude chybět. Bude mi také chybět … Celý příspěvek

Rubriky: 2008, Cykloexpedice | Lokality: , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Karpaty 2008

Slovensko 2007

Na Jablonickém sedle Tato výprava byla jakýmsi návratem k týdenním projížďkám Slovenskem, které už v letech 2003 a 2004 tak pěkně vyplnily blížící se závěr sezóny. Na sklonku léta se dny začínají už viditelně krátit, k ránu už je občas docela zima a objevují se první ranní mlhy. … Celý příspěvek

Rubriky: 2007, Cykloexpedice | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Slovensko 2007

Balkan 2007

Setkání s oslíkem u Sarande Když jsem o zimních večerech vzpomínal na výpravu Balkan Tour 2006, už jsem rozmýšlel kam se vydám o rok později. Překvapí snad někoho, že nakonec vyhrál zas Balkán? Balkán, má pro mě prostě magickou sílu. Stále mě přitahuje. Každým rokem ho víc a víc poznávám, … Celý příspěvek

Rubriky: 2007, Cykloexpedice | Lokality: , , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Balkan 2007

Podkarpatská Rus 2007

U pohádkové studánky Rok se s rokem sešel a dálky zas volaly. Slibné rozjetí sezóny v Pováží předznamenalo spoustu těch nádherných zážitků, které mě na kole tam někde za horami a řekami čekaly. Krom Balkánu volala i Podkarpatská Rus. Loňské putování mě nadchlo natolik, že i tento rok … Celý příspěvek

Rubriky: 2007, Cykloexpedice | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Podkarpatská Rus 2007

Balkan Tour 2006

Albánský oslík Balkán mě snad učaroval, poprvé jsem ho nakousl v roce 2003, když jsem se dojel podívat na Istrii. Podruhé rok poté, když jsem s druhým Pavlem vyjel z rumunského Banátu a přes Srbsko dojel do Černé Hory a z ní pak až domů projel kus … Celý příspěvek

Rubriky: 2006, Cykloexpedice | Lokality: , , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Balkan Tour 2006

Podkarpatská Rus

Stylová studánka Podkarpatská Rus přitahovala mou pozornost už delší dobu. Vždyť stačí jen pohled na prvorepublikovou mapu Československa a hnedka Vás uchvátí ten jeho východní cíp, který však byl hned po 2.světové válce navždy utnut našimi osvoboditeli. A uchvátí Vás natolik, že se Vám začne stýskat po … Celý příspěvek

Rubriky: 2006, Cykloexpedice | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Podkarpatská Rus

Chorvatsko-Bosna 2005

Nejkrásnější vodopád - Veliki Prštavci, škoda že se nedá jít pod něj Po roce zas přišlo rozhodování kam vyrazit. Vyšťaven z práce jsem se těšil na ty tři týdny fyzické námahy a psychického odpočinku v sedle kola s řídítkami namířenými kamsi do dáli do neznámých krajů. Prst v mapě jsem tentokrát zabořil do bílého místa v mapě … Celý příspěvek

Rubriky: 2005, Cykloexpedice | Lokality: , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Chorvatsko-Bosna 2005

Balkánem na bicyklu – Albánie,Černá Hora

Dopravní zácpa na albánské silnici :-) Poslední rest z doby, kdy jsme byli ještě mladí a kdy jsme za kolem nevláčeli žlutý vozík se dvěma závazky. Nebudu se dlouze rozepisovat. Byla to krásná, ale náročná cesta. Ze Srbského Valjeva, přes Černou Horu a Kosovo jsme si zajeli do Albánie. Odtud zpět … Celý příspěvek

Rubriky: 2005, Cykloexpedice | Lokality: , , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Balkánem na bicyklu – Albánie,Černá Hora

Slovensko – severovýchod

Pavel na Dukle Po velmi vydařené loňské cestě po Slovensku jsme doufali, že se nám i letos podaří si na září vyšetřit týden dovolené a zase někam vyrazit. A protože se podzim nezadržitelně blížil, bylo potřeba našim snům a přáním dát trochu reálný směr. Naplánovali jsme si datum, … Celý příspěvek

Rubriky: 2004, Cykloexpedice | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Slovensko – severovýchod

Montenegro 2004

Svět nám leží u nohou - Kotorský záliv jak na dlani (a to ještě nejsme nahoře) Rok se s rokem sešel a bylo třeba zas naplánovat nějakou pořádnou dovolenou. V práci nebyli proti tří týdenní dovolené ani letos, takže bylo jen na mě, jak je dokáži využít. A pořád mi ležel v hlavě ten nedokončený Balkán z loňska. Původní plán bylo … Celý příspěvek

Rubriky: 2004, Cykloexpedice | Lokality: , , , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Montenegro 2004

Bulharsko, Srbsko, Makedonie

Na břehu Dorjanského jezera je mimo sezónu pusto prázdno Je to ostuda! Cestu z roku 2004 zpracovávat v únoru 2009! Pět let zpátky, co si tak člověk ještě může cesty pamatovat? Budete se divit, ale hodně. Stačí pár fotek, úryvky z deníčku a rázem se nám začne vybavovat úplně všechno: kopce, do kterých jsme … Celý příspěvek

Rubriky: 2004, Cykloexpedice | Lokality: , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Bulharsko, Srbsko, Makedonie

Slovensko

Pod Tatrami Tato akce vznikla naprosto neplánovaně, protože nám zbyla dovolená a taky neutuchající touha cestovat, poznávat nepoznané kraje, země a lidi. Původně jsme chtěli jet jen na prodloužený víkend, ale znáte to. Přihodíte 2 dny k víkendu a hned jsou z toho 4 dny volna. To už by … Celý příspěvek

Rubriky: 2003, Cykloexpedice | Lokality: , , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Slovensko

Slovinsko

stále nad vodou Tato výprava byla první, kterou jsme podnikli jen ve dvou, já a Martin. Novou linkou českých drah (Jadran Expres) jsme se nechali dopravit do chorvatského Ogulinu a odtud jsme přejeli do Slovinska, které bylo naším hlavním cílem. Částečně jsme se inspirovali Pavlovou cestou a navštívili … Celý příspěvek

Rubriky: 2003, Cykloexpedice | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Slovinsko

Na kole za bílou nocí

Markéta v Tartu „Do Pobaltí je v posledních letech moderní jezdit“, hlásá nejedna cestovní kancelář. Nás by toto naopak odradilo. Jenže podívat se tam chceme a čím dříve, tím lépe. Za pár let se stanou Litva, Lotyšsko a Estonsko standardními evropskými zeměmi a pro ty z nás, kteří hledáme dobrodružství, … Celý příspěvek

Rubriky: 2003, Cykloexpedice | Lokality: , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Na kole za bílou nocí

Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko

Predjamsky grad - nejfotografovanější hrad Slovinska Tato výprava měla původně vypadat úplně jinak. Nejprve jsem se nechal inspirovat jadranskou výpravou Markéty a Luďka o rok dříve a chtěl jsem se přes Maďarsko dostat do Chorvatska a severu Bosny, navštívit Plitvická jezera, objet Istrii, projet Slovinskem přes Triglav a vrátit se zpět … Celý příspěvek

Rubriky: 2003, Cykloexpedice | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko

Putování k Jadranu

v Chorvatsku Do Chorvatska spolu s námi v létě 2002 zamířilo dalších asi milion Čechů. Po absolvování velmi únavné a stresující cesty ucpanými dálnicemi se dostanou do svého vysněného místečka. Většina z nich má velmi podobný program, a to ubytování v hotelu, penzionu či kempu a poté každodenní opalovací a koupací … Celý příspěvek

Rubriky: 2002, Cykloexpedice | Lokality: , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Putování k Jadranu

Tour de Carpathia

Jednoho odpoledne na konci května mi do práce přišel e-mail od kamaráda Luďka, že právě zjistil, že má poněkud víc dovolené, než je v kraji obvyklé, a jestli bych neměla zájem vyrazit v létě někam na kole. Nejlépe tak na 3 týdny a řidítka otočit směrem na … Celý příspěvek

Rubriky: 2001, Cykloexpedice | Lokality: , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Tour de Carpathia