Dnes je 19. 03. 2024 - svátek má Josef

2010

Běžkařský víkend na Lesovně

Dorazili jsme na Schronisko pod Sněžníkem, v dáli Czárna Gora Letošní zima je tedy povedená. Takhle nádherně bílo a mrazivo už dlouho nebylo. O jednom takovém víkendu, kdy nad Čechami pokrytými bílou peřinou vládnul mráz, se zrodil další z pokusů dobýt na běžkách Kralický Sněžník. Opět marný, ale i tak krásný. Podařilo se totiž prozkoumat … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Běžkařský víkend na Lesovně

Na běžkách na Lipně a okolo Choustníka

Přelez, přeskoč, ale nepodlez Měla to být sobota strávená na bruslích. Ale ne na nějakém zimním stadionu nebo rybníku, ale rovnou na českém moři. Doslechli jsme se, že na Lipně se bruslí na prohrnutých trasách dlouhých několik kilometrů. Tak to už by bylo něco, pořádný rozjezd, žádné tlačenice, žádné … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Na běžkách na Lipně a okolo Choustníka

Velikonoce na Lesovně

Na Křížovou horu jdeme někteří pěšky :-) Zima byla letos hodně dlouhá a ani o velikonocích se nechtěla své vlády nad krajem vzdát. V noci ze čtvrtka na pátek napadlo 15cm sněhu. Nevěřili jsme svým očím ani my, natož Pavel s Mílou, kteří přijeli v pátek večer a přivezli s sebou (kromě … Celý příspěvek

Rubriky: 2010, Cestování s dětmi | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Velikonoce na Lesovně

Indie 2010

indie2010_162 O Indii se říká, že si ji buďto zamilujete nebo ji už nebudete chtít ani vidět. Je to země plná extrémů, jak přírodních tak společenských. Vůbec by mne nenapadlo, že se tam také někdy podívám. Přišlo to trochu nečekaně. A i když to nebylo vždy … Celý příspěvek

Rubriky: 2010, Cykloexpedice | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Indie 2010

Úpice a Jestřebí hory

Sochu Babičky a vnoučat vidíme již poněkolikáté Před hlavní dovolenou to chtělo nějaký zkušební výjezd. Jenže počasí pořád bylo všelijaké a tak mě to pod stan moc nelákalo. Domluvili jsme si proto pár dní ubytování v Úpici a vyrazili s koly do Podkrkonoší. Hlavně nás lákalo zdolat hřeben opomíjených Jestřebích hor s … Celý příspěvek

Rubriky: 2010, Cestování s dětmi | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Úpice a Jestřebí hory

Prčice-Kamýk

Na hradě Vrškamýk To davové šílenství v podobě pochodu Praha Prčice mě už moc neláká. Pár botiček mám z konce minulého století, kdy jsme s partou chodili votickou pětadvacítku. Podobně s nadšením pro masové pochody je na tom Luděk. Ne tak však Markéta, která má snad všechny botičky, … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Prčice-Kamýk

Vraclav

Z dálky viditelný kostel v Lužích O tomto víkendu jsme nejprve plánovali vyjet na těžko. Plán byl nechat v pátek vozidlo u známých ve Vraclavi, vsi to proslulé slavným rodem Vršovců u Vysokého Mýta. Byť jsme se i kompletně sbalili, snadno jsme podlehli svodům spaní pod střechou s kompletním zázemím rodinného … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Vraclav

rum-mold071 Jaké to je cestovat s malými dětmi po východní Evropě? Pít vodu ze studen, ochutnávat kvas, nocovat nadivoko a ráno ze stanu koukat na stáda ovcí? Každý den se potkávat s lidmi, kterým pohled na vozík s dětmi vyvolával úsměv na tváři a jejich srdce se otevírala. … Celý příspěvek

Rubriky: 2010, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Cyklotoulky s dětmi, vozíkem a nočníkem II – Rumunsko, Moldávie, Ukrajina, Podněstří

Malá Skála – Frýdštejn

mala_skala37 Do Malé Skály mě to již dlouho táhlo. Tamní Pantheon neboli romanticky upravený hrad Vranov zůstával dosud nedobyt. Již jako malý jsem jezdíval do hor za sněhem pod tamní vysokou skalou. Tehdy se vyhlídka na ní zdála být tak vysoko. A to se v dáli za … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Malá Skála – Frýdštejn

Sedlčansko

Červený Hrádek u Sedlčan Původně se mělo jet jinam. Ale předpověď meteorologů slibovala po letních parnech dramatický přesun studené fronty a nás to od větších plánů odradilo. A tak se v hlavě zrodil nápad podívat se hezky tam, kde to již tak trochu znám a to poblíž domova, směr … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Sedlčansko

Jeskyně na Pomezí

V jeskyni - v jezírku jsou tzv. jeskynní perly (tajné foto - nezaplatila jsem poplatek). To jsme si vyjely s Hankou a dětma na malý výlet do podhůří Jeseníků: vláčkem do Lipová-Lázně, pěšky do Jeskyně na Pomezí a pak jinou cestou na vlak do Horní Lipové.

Rubriky: 2010 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Jeskyně na Pomezí

Pojizeří

pojizeri16 Snad vzpomínky na knihu Rytířská jízda Jana z Michalovic vedla mé pohledy k hradům na obzoru, kdy jsem jezdíval vlakem či po dálnici z Prahy směrem severním. Leta letoucí ty hrady odolávaly a pokaždé se připomínaly, zvaly. Táhly se jeden za druhým jak korálky navlečeny na nit řeky … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Pojizeří

Okolo Želivky

Rodiče našeho kamaráda bydlí v Onšovci na samém břehu vodní nádrže Švihov, lidově zvané Želivka. Nabízelo se tedy využít možnosti ponechání auta u jejich stavení a konečně více poznat další dosud neprozkoumaná místa nedaleko od mého rodného benešovského kraje. Samotným impulzem se stal i jeden článek … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Okolo Želivky

Prachaticko

prachaticko46 Dlouho odkládaná návštěva bratrance kdesi u Vimperku se stala realitou v okamžiku, kdy jsme se rozhodli vzít si dovolenou k prodloužení víkendu a naplánovat výpravu do podhůří Šumavy. Inspirací se nám stal jednak článek v Cykloturistice, který mi připomněl Zlatou stezku i zapadlý hrad Hus, ale i vzpomínky … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Prachaticko

Slovensko – Zo Žiliny do Štrby cez Maďarsko

slovensko2010_065 Když jsme se vraceli z letošní dovolené po Rumunsku, Moldávii, Podněstří a Ukrajině na vlak na Slovensko, domů se nám nechtělo. Začínalo léto, nebe se modralo a dálky volaly. Vyzývaly nás k dojetí domů po svých, ale vzhledem k dezolátnímu stavu kol (prasklý rám Luďkova … Celý příspěvek

Rubriky: 2010, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Slovensko – Zo Žiliny do Štrby cez Maďarsko

Pec-Aichelburk

Panorama Pece je od chaty Orlík úžasné Milovníky Krkonoš nemusejí lákat jen výšlapy na hřeben, kolikrát stačí zůstat níže. Jedním z takových tipů na výlet v okolí Pece pod Sněžkou může být cesta na hrádek Aichelburk, romantickou to zříceninu hrádku schovaného vysoko ve svahu nad řekou Úpou poblíž Horního Maršova. Už dlouho … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Pec-Aichelburk

Mladějov na Moravě

Výsledek pak stojí za to - právě se vydává na další jízdu do kopce Jedenáct kilometrů dlouhá mladějovská úzkokolejka o rozchodu 600 mm byla vybudována na sklonku první světové války pro dopravu lupku, šamotu a místního uhlí… Tolik z oficiálního  zdroje. Dneska parní vláček vozí turisty po nově zprovozněném úseku této historické dráhy každou sobotu od května do poloviny září. … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Mladějov na Moravě

Lesovna-Hoštejn

Na hradě Hoštejně je dominantou hlavně památník zprovoznění železnice roku 1845 Ani nastoupivší podzim nás neodrazuje od projížďky při našem pobytu na Lesovně. Přeci nebudeme sedět na chalupě za pecí. Tentokrát vyrážíme jen jako pánské duo, dámy zůstávají v chalupě a udržují teplo rodinného krbu. Cílem se stává Hoštejn, místo dostatečně vzdálené, aby padla Luďkova minimální … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Lesovna-Hoštejn

Podzimní Kunžak

... ale trochu jednostranně zaměřené :-)) Sezóna roku 2010 byla co do cyklotoulek úspěšná a tak jsme si koncem října řekli, že stačilo. Navíc se ohlásily první ranní mrazíky a my se začali těšit spíš na zimu než na kolo. Přesto jsme si neodpustili ještě jeden týden v Kunžaku, víkendovém sídle, … Celý příspěvek

Rubriky: 2010, Cestování s dětmi | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Podzimní Kunžak

Benátky nad Jizerou

benatky06 A jedeme do Benátek! Když jsme projížděli v létě tímto městem, netušili jsme, že se sem o pár měsíců znovu podíváme. Samozřejmě nejde o město na italském pobřeží, ale o ty Benátky bližší, nad Jizerou. V paměti nám totiž utkvělo, že tu mají muzeum hraček. A tak … Celý příspěvek

Rubriky: 2010, Cestování s dětmi | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Benátky nad Jizerou

Choustnicko a Soběslavsko

Soběslavská věz, dominanta města Už to zase chtělo nějakou víkendovou výpravu na kole. Letos jsme jich moc nedali. Tím spíš, že podzim rychle ubíhal a konec sezony se kvapem blížil. I když by počasí ještě umožnilo stanování, zvolili jsme jednodušší variantu spaní pod střechou spojenou s návštěvou tety. Vydali … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Choustnicko a Soběslavsko

Promítání 2010 a výlet na Klepý

A to je ona - nová dřevěná rozhledna na Klepáči O prodlouženém víkendu se konal na Lesovně druhý ročník posezónního setkání cykloturistů a přátel cykloturistů. Letos byl program promítání nabitý. Ve čtvrtek večer jsme se na přenesli spolu s Ivošem a Jitkou Waignerovými na středomořskou Sardinii a Korsiku, v pátek jsme přiblížili ostatním všechny naše … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Promítání 2010 a výlet na Klepý

Buková hora

Infocentrum na červenovodském sedle je zavřené Poslední cyklovýlet sezóny. Na Bukové hoře vyrostla směrem na Červenou Vodu nová sjezdovka se sedačkovou lanovkou … no dobře, tak  Skipark Červená Voda. Ještě než napadl sníh, chtěli jsme toho veledílo zkontrolovat. Jak jinak, než na kole. Počasí sice bylo spíš hnusné, než hezké, ale … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Buková hora

Silvestr 2010 na Lesovně

Před Boudou (pokud nás nepoznáte, tak zleva Luděk, Pavel Z., Jana, Markéta, Míla) Od doby, co máme Lesovnu, jsou Silvestry tady u nás tradicí. Občas se mírně obmění účastníci, ale jádro zůstává. Letos panovaly nad poměry vynikající sněhové podmínky. Konečně se nám tedy povedlo vytáhnout Pavla Z. na běžky, zajezdili jsme si i na sjezdovkách a prknech, podnikli … Celý příspěvek

Rubriky: 2010 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Silvestr 2010 na Lesovně