Dnes je 19. 03. 2024 - svátek má Josef

2009

Karlík

Nad příkopem se tyčil hradní palác Vyjela jsem časně z rána do lesů kolem Karlíka… …až místo Karlíka bleskly mi věže karlštejnské. Kdo by neznal Noc na Karlštejně. Ve stínu Karlštejna navždy zůstal tento malý hrádek ukrytý v lesích podél Berounky. A tak jsme se na něj museli dojít také podívat. … Celý příspěvek

Rubriky: 2009 | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Karlík

Peklem k hradu Frymburku

fara_stolinovi07 Sedět u kamarádů doma se nám po celý víkend nechtělo. Obývají nádhernou faru poblíž Jaroměře, která je tak převeliká, že kdyby člověk měl být každý den v jiné místnosti, strávil by tam takřka měsíc. Ale nám to vysedávání a cpaní se dobrotami sice dělá dobře na … Celý příspěvek

Rubriky: 2009 | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Peklem k hradu Frymburku

Častolovice

Vstupujeme do zahrad zámku v Častolovicích Jednodenní pěší výlet. Bylo krásné počasí, tak jsme vyrazili vláčkem do Častolovic. Tam jsme si prohlédli zámek a vyhlášený zámecký zvěřinec. No, mohli jsme ještě pár týdnů počkat, některá zvířátka asi ještě spala zimním spánkem, protože spousta klecí a výběhů byla prázdných. Potom jsme se … Celý příspěvek

Rubriky: 2009 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Častolovice

Polabím na Lesovnu

V restauraci u pramene v Kersku stavím na oběd Začalo jaro a chtělo to už nějak vyjet. Vyjet si pořádně, někam daleko a co třeba i pod stan na celý víkend. A když Míla měla odjet na víkend na dámskou jízdu na Lesovnu, bylo rozhodnutou. Dojedu za víkend na Lesovnu po svých a zpátky … Celý příspěvek

Rubriky: 2009 | Lokality: , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Polabím na Lesovnu

Velikonoce na Lesovně

Kostel v Neratově Velikonoční svátky trávené na Lesovně se už pomalu stávají tradicí. Přes den nějaké ty výlety, večer posezení, v neděli pletení pomlázek a barvení vajíček. Letošní velikonce byly však něčím zvláštním. Markéta usedla na kolo po více než roční pauze a do vozíku usedla vedle Víti … Celý příspěvek

Rubriky: 2009, Cestování s dětmi | Lokality: , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Velikonoce na Lesovně

Piešťany (po stopách Hrady Pováží)

Konečně na Tematíně, dalo to zabrat, ale slunce pálí a na útrapy brzy zapomínáme Původně jsme chtěli jet nějak úplně jinam. Po velikonocích, kdy jsme letošní cyklosezónu tak úspěšně zahájili, jsme nechtěli lenošit doma. Naplánovali jsme si skoro týden volna a protože jsme již nějaký čas pokukovali po Osoblažském výběžku, nabízelo se jet pořádně tyto končiny prozkoumat. Jenže v … Celý příspěvek

Rubriky: 2009, Cestování s dětmi | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Piešťany (po stopách Hrady Pováží)

Kuba 2009

Na Kubu budeme dlouho vzpomínat Když jsme zas přemýšleli, kam na dovolenou, nějak nás to táhlo dál než obvykle. Létat s koly jsme se naučili v Portugalsku, takže už to nebylo jen o místech, kam se dostaneme po svých nebo kam dojedeme autem. Co se takhle vydat za hranice staré … Celý příspěvek

Rubriky: 2009, Cykloexpedice | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Kuba 2009

Víkend na Orlíku aneb za koláčem na Luční boudu

pec-orlik-lucni_2009-20 Po slunečné Kubě jsme si potřebovali trochu odpočinout a nasát zas svěží horský vzduch. Kola nás tak krátce po dovolené ještě nelákala, spát někde pod stanem se nám nechtělo a tak jako ideální cíl bylo navštívit zas kamaráda Libora v Peci na jeho chatě Orlík. Ale … Celý příspěvek

Rubriky: 2009 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Víkend na Orlíku aneb za koláčem na Luční boudu

Svitavsko

U pramenů Svitavy První naše rodinná výprava s plnou polní, včetně noclehů ve stanu. Konečně se udělalo trochu hezky a my jsme mohli vyjet vyzkoušet, zda už letos půjde cestovat s dětmi tak, jako dříve. Nebo alespoň tak nějak přibližně 🙂 Vyzkoušeli jsme všechno: kopečky, rovinku, asfalt i terén. Sluníčko … Celý příspěvek

Rubriky: 2009, Cestování s dětmi | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Svitavsko

Žďársko

Kostel sv. Jana Nepomuckého V tom kraji jsem již jednou byl. Ve Žďárských vrších pramení česká Sázava i moravská Svratka, tyčí se tam i Devět skal. Tehdy to bylo na kole, tentokrát hezky pěšky. Po návratu z Kuby jsme se zas potřebovali pořádně protáhnout.To co nás nalákalo se tam … Celý příspěvek

Rubriky: 2009 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Žďársko

Odra-Nisa, Rujana a Polsko

Nejsevernější bod výpravy a jedeme DOMŮ!!! :-) Po 4leté pauze jsme byli na cestování na kole tak natěšení, že jsme se rozhodli to risknout a vyrazit už letos s našimi mrňaty. Víťa měl skoro 2,5 roku a Šárka 10 měsíců. Je to hodně málo, ale vybrali jsme nenáročnou cyklostezku Odra-Nisa, vedoucí fantastickou … Celý příspěvek

Rubriky: 2009, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Odra-Nisa, Rujana a Polsko

Kokořínsko-Houska

Rozhledna na Vrátenské hoře Pro milovníky rozhleden výhledy z Vrátenské hory, pro milovníky hradů tajemný hrad Houska, který údajně stojí na bráně do pekel, pro milovníky tiché přírody cesty mezi pískovcovými skalami, to vše byl krátký výlet po malé části turisticky osvědčeného Kokořínska.

Rubriky: 2009 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Kokořínsko-Houska

Novohradské hory 2009

novohradky2009_01 Na Novohradské hory vzpomínám rád. Patří k mým nejoblíbenějším místům u nás. Blízká Šumava je v porovnání s nimi příliš zavalená turisty, však nezažila tolik tu újmu v dobách železných opon. Snad jen Český les měl podobný osud. I tam je stejně jako v Novohradkách … Celý příspěvek

Rubriky: 2009 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Novohradské hory 2009

Valtice – Hodonínsko

valtice-hodoninsko044_ep07 Nabídka zajet do vinného sklípku do Valtic zapříčinila vznik této výpravy na jižní Moravu. Ale nebojte, kombinace cyklistiky a vinařských stezek ala alkohol za řídítky není ani vedlejším tématem této výpravy. Za řídítka jsme zasedli po vydařené noční degustaci hezky odpočatí z noclehu v sadu nad sklípkem … Celý příspěvek

Rubriky: 2009 | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Valtice – Hodonínsko

Osoblažsko, Rychlebky a Góry Opawskie

Na Lánském vrchu stojí obří židlička a stoleček Po návratu z dovolené jsme si dali měsíc pauzu od kola. Jednak se nám (popravdě) nikam nechtělo a jednak taky celý červenec nebylo moc příznivé počasí. Taky bylo potřeba něco dělat na domě, ale koncem července se udělalo hezky a tak nás to hned vylákalo … Celý příspěvek

Rubriky: 2009, Cestování s dětmi | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Osoblažsko, Rychlebky a Góry Opawskie

Slavkovský les

slavkovsky_les_2009_51 Snad nostalgie nad jednou z prvních výprav v roce 2002 do tohoto koutu Čech, snad snaha nepromarnit letní víkend a objevit při tom i něco nového nás dovedla k plánům zavítat do Slavkovského lesa a jeho okolí. A tak nás čekal víkend strávený putováním krajem odstrčeným od velkých … Celý příspěvek

Rubriky: 2009 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Slavkovský les

Kaplicko a Slepičí hory

slepici_hory_2009_42 Jednou mi někdo říkal, že v jižních Čechách je takový klid, že tam i mouchy létají pomaleji. V porovnání s ruchem a stresem velkoměsta působí opravdu tento kraj jak balzám na duši. A tak se již podruhé v tomto roce naše výprava nasměrovala tímto směrem. Tentokrát se cílem staly … Celý příspěvek

Rubriky: 2009 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Kaplicko a Slepičí hory

Czarna Góra

Ale zvládli jsme to a stojíme na vrcholu. Zbývá poslední výstup na rozhlednu! Stojíte-li na vrcholu Kralického Sněžníku a koukáte-li se směrem do Polska, zaujme Vás, mimo jiné, sousední špičatá hora. Máte-li s sebou dalekohled, tak zjistíte, že ze zalesněného vrcholku čouhá jakási střecha. Zeptáte-li se internetu a mapy, dozvíte se, že jde o vrchol polské Czarné Góry … Celý příspěvek

Rubriky: 2009 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Czarna Góra

Neštětická hora – Chlum

Gotický kostelík Sv.Václava na Chvojínku Ten den byl opravdu nabitý. Stíháme návštěvu rodičů, ale také se konečně odhodlávám vyrazit na rozhlednu na Neštětické hoře v mém rodném kraji. Siluety Neštětické hory a Chlumu patří k symbolům mého kraje. Už od dětství jsem slýchal, že na Neštětické hoře je rozhledna. Nikdy … Celý příspěvek

Rubriky: 2009 | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Neštětická hora – Chlum

Litovelské Pomoraví a Haná

Tady ho máme v celé své kráse Tento rok jsme se nemohli cestování nabažit. Počasí v druhé půlce léta bylo skutečně letní, tak jsme si pár týdnů po návratu z Osoblažského výběžku vyšetřili ještě pár dní volna a vyrazili zase na kolo. Tentokrát nešlo o nic náročného. Nezdolávali jsme žádné vysoké kopce … Celý příspěvek

Rubriky: 2009, Cestování s dětmi | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Litovelské Pomoraví a Haná

Beskydy – Frenštát pod Radhoštěm

Další den výlet na Pustevny Beskyde, Beskyde, kdo po tobě ide… se zpívá v jedné lidové písničce. V září roku 2009 jsme po nich chodili my. Když jsme se dozvěděli, že vodárny umožňují svým zaměstnancům strávit týden v kempu ve Frenštátě pod Radhoštěm, neváhali jsme ani minutu a pobyt si rezervovali. … Celý příspěvek

Rubriky: 2009, Cestování s dětmi | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Beskydy – Frenštát pod Radhoštěm

Banát 2009

banat2009_002 V roce 2004 jsem do Banátu jen letmo nahlédl. Na samém startu tehdejší výpravy do Montenegra jsme tehdy s Pavlem Banát v podstatě objeli a navštívili přitom jen jedinou vesnici Gerník. Dodnes vzpomínám na to setkání s malými děvčátky, kterých jsme se zkusili česky zeptat a ověřit si tak, … Celý příspěvek

Rubriky: 2009 | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Banát 2009

Výlet do Brna

Výhled na katedrálu sv. Petra a Pavla ze stoupání na hrad Špilberk Na den výročí vzniku Československa probíhala v Lidlu akce: za 150 korun celodenní jízdenka na vlak. To jsme museli využít a kam jinam bychom se ze samoty u lesa v tomto podzimním podmračeném dni měli vypravit, než někam do velkoměsta. Brno je od nás vzdálené … Celý příspěvek

Rubriky: 2009 | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Výlet do Brna

Černý Důl – dámská jízda

A ještě jeden ... Na podzim jsme si s kamarádkou Danielou vymyslely dámskou akci. Ona vezme svojí čtyřletou dceru Emu, já patnáctiměsíční Šárku a vyrazíme do Krkonoš. Plánování ubytování jsem nechala na Daniele, na mně bylo vymyslet výlety, aby je zvládlo čtyřleté dítě a já se Šárkou v krosně.

Rubriky: 2009, Cestování s dětmi | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Černý Důl – dámská jízda