Dnes je 19. 03. 2024 - svátek má Josef

2023

Prodloužený lyžařský víkend s Pavlem a Mílou u nás

V pátek večer jsme se po cca třičtvrtě roce stylově rozloučili s “našimi” Ukrajinkami (a jedním Ukrajincem, izvini, Igor) a zároveň přivítali Pavla a Mílu, kteří přijeli nezvvykle na čtyři dny! Měli jsme tak na všechno spoustu času. Sněhu bylo víc, než když tu byli … Celý příspěvek

Rubriky: 2023 | Lokality: , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Prodloužený lyžařský víkend s Pavlem a Mílou u nás

Narozeninový Londýn

Našemu Víťovi bylo vloni 15 a protože to jsou narozeniny kulaté a tak trochu přelomové, dostal dárek netradiční. Milý Víťo, k Tvým patnáctým narozeninám bychom ti rádi věnovali speciální dárek – výlet dle vlastního přání na 3 dny do Tebou vybraného místa v Evropě v … Celý příspěvek

Rubriky: 2023, Cestování s dětmi | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Narozeninový Londýn

Jizerky s Vlaďkou, dětmi a běžkami – 4

Před pěti lety jsme do Jizerek s Vlaďkou, dětmi a běžkami vyrazili poprvé. A vida, letos se konal už čtvrtý ročník (kdyby předloni nebyl zákaz ubytovávání kvůli covidu, konal by se už ročník pátý). Bydleli jsme již tradičně v příjemném hotýlku U můstků v Desné. … Celý příspěvek

Rubriky: 2023, Cestování s dětmi | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Jizerky s Vlaďkou, dětmi a běžkami – 4

Na Praděd – rozloučení se sezónou

To je hrůza, že jsme tuhle trasu nejeli dlouhých 7 let!!! Tehdy jsme si ji taky střihli na závěr sezóny, který ovšem nastal o 14 dní později. Teď toho sněhu bylo maličko víc, jenom nám ta trasa tehdy přišla o dost lehčí. Ona tedy měří … Celý příspěvek

Rubriky: 2023 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Na Praděd – rozloučení se sezónou

Vrcholky Hřebečského hřbetu na kole

Přesně před týdnem jsme byli na běžkách v Jeseníkách a protože od té doby teploty atakují rekordy (ale o víkendu se má zase ochladit), vymyslel Luděk na dnešní den výlet na kole. Pro mě tuhle sezónu první. Co hrajeme Horobraní, máme sice spoustu nových námětů … Celý příspěvek

Rubriky: 2023 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Vrcholky Hřebečského hřbetu na kole

Velikonoční Granátka aneb opět vrcholky Českého Středohoří

Co s letošními Velikonocemi? Jako každý rok, plánujeme, že už pojedeme pod stan. A jako každý rok, ani letos, není předpověď příznivá. Déšť, snad i sníh… jediná jakžtakž lokalita je srážkový stín v Českém Středohoří. Nepojedeme na Granátku? napadlo mě. Co jsem tam naposledy byla … Celý příspěvek

Rubriky: 2023, Cestování s dětmi | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Velikonoční Granátka aneb opět vrcholky Českého Středohoří

Z Litomyšle k prameni Svitavy a nejen tam

Do Litomyšle jsme ten den odváželi “naše” poslední dvě ukrajinky, Galynu a Ludu, na autobus. Rozhodly se, že se na nějaký čas vrátí zpátky na Ukrajinu. My jsme se rozhodli, že i když je tam vezeme až na jedenáctou, že té cesty využijeme, vezmeme si … Celý příspěvek

Rubriky: 2023 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Z Litomyšle k prameni Svitavy a nejen tam

Plníme přání našeho kamaráda, jednou za rok za ním na Pálavu zajít… “Jak jen to ta Jana dokázala, že takové počasí objednala,” ptal se Luděk, protože slunečný dubnový víkend bylo jen takové kratičké intermezzo v letošním jinak poměrně studeném a deštivém jaru. Řekla bych, že … Celý příspěvek

Rubriky: 2023, Cestování s dětmi | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Procházka “za Járou” 3 – aneb víkend v Brně: Stránská skála, Pálava, klášter Rosa Coeli

Přechod Beskyd s Janou

“Hele, klidně někam jeď,” řekl mi před svátečním prodlouženým víkendem Luděk, “ale mně fakt není dobře.” Prostě zase plány, který nevyšly. Předběžně jsme si domluvili kola s Pavlem a Mílou, ale Luděk smrkal a frkal – na ležení to nebylo, ale na výlet taky ne. … Celý příspěvek

Rubriky: 2023 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Přechod Beskyd s Janou

Víkend v Jihlavě

S Hankou se známe od dětsví a snažíme se alespoň jednou ročně podniknout nějakou společnou akci. Poslední roky ji ale trápí bolavá záda, tak se z výšlapů s báglem stávají výlety trochu pohodovější. Ale tenhle víkendový výlet do Jihlavy byl teda mastňácký maximálně 🙂 Když … Celý příspěvek

Rubriky: 2023, Cestování s dětmi | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Víkend v Jihlavě

Přechod Šumavy – z Horní Plané do Srní

Tento výlet vymyslela Jana. Plánovala na letošek pěší cestu do Compostely a protože přípravu brala zodpovědně, už někdy v zimě mi navrhla, že by si předtím dala jako trénink přechod Šumavy a zda bych se k ní nechtěla přidat. To já samozřejmě ráda, otázka jen … Celý příspěvek

Rubriky: 2023, Cestování s dětmi | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Přechod Šumavy – z Horní Plané do Srní

Na pstruha do Pisar

Letos jsem nějaká totálně marná. Za týden jedeme na dovolenou a já nemám najeto ani dvě stovky. Mám víc nachozeno pěšky! Děcka jsou na tom podobně, jedině Luděk má natočenou skoro tisícovku. Na to, abychom vyjeli na zkušební s koly pod stan, letos vůbec nebyl … Celý příspěvek

Rubriky: 2023 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Na pstruha do Pisar

Kopečky nad Neratovem aneb za nejlepším výhledem Orlických hor

Rozhodně nedoporučuji pořizovat si u Horobraní placenou verzi, protože pak vás to donutí dělat podobné blbosti :-)… …jako třeba plnit výzvu 20 kopců za měsíc apod. Pobaltí, kde jsme letos jezdili na kolech, v Horobraní zatím bohužel není, tak jsem na ty “povinný” červencový kopce … Celý příspěvek

Rubriky: 2023 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Kopečky nad Neratovem aneb za nejlepším výhledem Orlických hor

Povážský Inovec – přechod pohoří

Povážský Inovec je takové to pohoří, co si chcete určitě jednou projít, ale vždycky se najde něco lákavějšího. Sice jsem po loňsku řekla, že příště na pěší vandr už ne na Slovensko (a nebo na Slovensko ano, ale v jinou dobu), jenže ono je tak … Celý příspěvek

Rubriky: 2023 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Povážský Inovec – přechod pohoří

Západní Velká Fatra z Kremnických vrchů

Týden po návratu z Inovce jsme už zase frčeli na Slovensko. Původně jsme přemýšleli, jestli neudělat jednu delší akci, ale nakonec jsem preferovala dvě kratší. Nějak jsme si oblíbili termín neděle – pátek. Děti už nám daly košem, Víťa celý srpen brigádničil v Praze (sice … Celý příspěvek

Rubriky: 2023 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Západní Velká Fatra z Kremnických vrchů

Vysočina na kole – Hornosvratecká vrchovina

Začal poslední prázdninový týden, ale vůbec to tak nevypadalo. Pršelo a pršelo a zdálo se, že letos začne podzim o dost dřív než jindy. A to jsem Luďkovi slíbila, že po dvou pěších výletech vyrazíme konečně na nějaký cyklovandr. Doma jsem být nechtěla, ale deštivá … Celý příspěvek

Rubriky: 2023 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Vysočina na kole – Hornosvratecká vrchovina

Krkonoše s Janou a dětmi

Kamarádka Jana se inspirovala mými narozeninovými výlety s dětmi a tak svojí neteřince a synovcovi (dvojčatům) k patnáctinám věnovala “víkend v ČR, podle vlastního výběru.” Děti ovšem žádný nápad neměly – tedy me že by ty naše měly, taky jsem jim musela pomoci – a … Celý příspěvek

Rubriky: 2023, Cestování s dětmi | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Krkonoše s Janou a dětmi

Ostravsko – na kole z Bohumína do Olomouce

Znáte to, když spolu jedou, co má fobii z bouřek, druhý z deště a třetí z horka na cyklovandr? Ne, to není začátek vtipu, to je náš sváteční cyklovandr

Rubriky: 2023 | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Ostravsko – na kole z Bohumína do Olomouce

Podzimní výlet do Vambeřic

V září jsme si s Luďkem střihli třídenní výlet na kolech do polských Sovích hor. Vambeřice jsme tehdy měli (plánovaně) na trase hned první den odpoledne, ale protože koncem září už jsou dny krátké a hrozila brzká tma, neprošli jsme si všechno. Taky jsem se … Celý příspěvek

Rubriky: 2023 | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Podzimní výlet do Vambeřic

Na běžkách na Šerlich

Tenhle výlet si tady odkládám jako informaci: 1) že letošní zimu napadl sníh už koncem listopadu. Začátkem prosince ho bylo dostatečné množství na běžkování (na Šerlich jsme vyrazili kvůli doplnění sbírky vrcholků západních Orlických hor), až byli tací, co chtěli uzavírat sázky, že do vánoc … Celý příspěvek

Rubriky: 2023 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Na běžkách na Šerlich