Dnes je 19. 03. 2024 - svátek má Josef

2017

Z Ústí nad Orlicí do České Třebové na běžkách

Původně jsme chtěli jet úplně na opačnou stranu. Konečně napadlo pořádně sněhu, ale přidaly se k tomu i silné mrazy. U nás -18°C, v Celném -24°C! Děti si užívaly zimu u babičky a dědy v Herolticích, my jsme si chtěli užít výlet bez nich. Ráno … Celý příspěvek

Rubriky: 2017 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Z Ústí nad Orlicí do České Třebové na běžkách

Víkend s Pavlem, Mílou a Závorkovýma na Lesovně alá Silvestr revival

Víkend plný sněhu s podobným osazenstvem jako Silvestr 2016/2017, chyběli jen Brňáci. Sjezdovky, běžky, ani krok pěšky! 🙂

Rubriky: 2017 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Víkend s Pavlem, Mílou a Závorkovýma na Lesovně alá Silvestr revival

Liberecký zimní víkend

liberec_bezky-a-certova-studnice_027_ep10 Další z nádherných lednových víkendů na horách. Byl by hřích zůstávat doma. Po Lesovně přichází na řadu výlet ke kamarádům z Liberce. Ti mají sice přes den jiný program, ale poskytují nám azyl. Společnou konverzaci doháníme ráno a večer. Na řadu přicházejí po letech běžky … Celý příspěvek

Rubriky: 2017 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Liberecký zimní víkend

Na běžkách z Horní Lipové do Starého města

Nedělní výlet na hřeben Rychlebských hor na jednu z našich nejoblíbenějších tras přes Lesní Bar na Paprsek s průzkumem cesty do Starého Města pod Králickým Sněžníkem. Luděk byl ráno nastartovaný na vlak v 6:53 z Těchonína, já ovšem nebyla schopná vstát, takže jsme jeli o … Celý příspěvek

Rubriky: 2017 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Na běžkách z Horní Lipové do Starého města

S muži na Suchák

Když napadne hodně sněhu, dveře se u nás s návštěvami netrhnou. Tento víkend (prodloužený) se za námi přijeli podívat staří dobří kamarádi ze Žižkova, Pavel D. a Danča K. s dětmi. Naše děti ochořely neštovicemi a Danča se nabídla, že je jeden den doma … Celý příspěvek

Rubriky: 2017 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem S muži na Suchák

Šumavský běžkařský víkend

sumava_bezky_054_ep16 Letošní zima je parádní. Lednové mrazy vládnou už několikátý týden, každý víkend vyrážíme někam za sněhem. Ne že by i u Prahy nebyl, ale na horách je ho přeci jen více a tak po loňské pauze můžeme zas vyrážet na běžky nebo sněžnice. Tentokrát nastal … Celý příspěvek

Rubriky: 2017 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Šumavský běžkařský víkend

Jarní prázdniny na Slovensku aneb Malé Karpaty nejsou vůbec malé

jarnakysk097 Jarní prázdniny jsou sice od slova jaro, ale většinou bývá zvykem vyrážet na lyže. Tento rok nám jarňáky vyšly až na březen  a příští rok bude ještě hůř. Zima letos byla stejně trapná jako minulá. V lednu to sice zimně vypadalo i v nížinách, ale … Celý příspěvek

Rubriky: 2017, Cestování s dětmi | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Jarní prázdniny na Slovensku aneb Malé Karpaty nejsou vůbec malé

Na Lanšperk a do údolí bledulí neznámými cestami

lansperk-bledule19 Vyhnat děti v neděli ráno od televize je nadlidský úkol. Luďkova záliba v elektronice a opravě televizí způsobila totiž to, že se u nás občas některý z kamarádů nebo příbuzných objeví se starou televizí, kterou už nechce, protože si koupil novou placatou, a u nás … Celý příspěvek

Rubriky: 2017 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Na Lanšperk a do údolí bledulí neznámými cestami

Chočské vrchy a Šípská Fatra

chocske_vrchy107 Chočské vrchy údajně nepatří k nejznámějším pohořím Slovenska. Možná je to pravda. Když jsme před nějakými 20 – 25 (uf, uf!) lety začínali na slovenské hory vyrážet s partou kamarádů, táhly nás jiné cíle. Ale Velký Choč  (1611 metrů) byl nepřehlédnutelný. Byla to taková symbolická hora. Pokaždé, … Celý příspěvek

Rubriky: 2017, Cestování s dětmi | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Chočské vrchy a Šípská Fatra

Skoromájový Praděd na běžkách (!)

praded_bezky17 Sníh je v poslední době vzácné zboží, takže když koncem dubna přišla do našich končin neočekávaná sněhová kalamitka, zajímalo nás jediné: půjde jít ještě na běžky? U nás v Těchoníně napadlo ve středu 19. dubna 35 cm, v horách na sever a východ od nás … Celý příspěvek

Rubriky: 2017 | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Skoromájový Praděd na běžkách (!)

Cyklostezka Bečva a nové rozhledny Hostýnsko-Javornicka

becva-a-rozhledny63 Minulý týden napadlo v Těchoníně 35 centimetrů sněhu, to byla ještě sranda. Když  jsme se ale v dalších dnech budili a každé ráno leželo na zemi 5-10 cm čerstvého sněhu, sranda přestávala. Blížily se květnové svátky a my je už konečně chtěli strávit na kole … Celý příspěvek

Rubriky: 2017, Cestování s dětmi | Lokality: , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Cyklostezka Bečva a nové rozhledny Hostýnsko-Javornicka

Na kole okolo Ralska – s Honzou

ralsko021 Ať počítám, jak počítám, nějakých dvacet let už tomu bude, co jsme s Honzou ze Stráže (Hans von Vartenberg alias John Worry) chodili místo semináře ze statistického programu SPSS na pivo na žižkovskou Viktorku. Náhoda tomu chtěla, práce s SPSS mě pár let na to … Celý příspěvek

Rubriky: 2017, Cestování s dětmi | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Na kole okolo Ralska – s Honzou

Karpatským obloukem z Rumunska na Ukrajinu

Průzkum cyklostezek východní Evropy 2 aneb jak jsme přejeli Karpatský oblouk na kole s dětmi Na začátku se to jevilo jako bláznivý výmysl jedné ambiciózní matky. (Která má ráda hory a přírodu a směr na východ Evropy a letos prostě zatoužila vrátit se po letech … Celý příspěvek

Rubriky: 2017, Cestování s dětmi, Cykloexpedice | Lokality: , , , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Karpatským obloukem z Rumunska na Ukrajinu

Kriváňská Malá Fatra s dětmi

malafatra073 Malá Fatra s dětmi a batohy aneb jak jsme těch hor a medvědů neměli dost Tak kde začít s vyprávěním o asi nejhezčím slovenském pohoří? Asi se vrátit v čase o více než dvacet let… „Hele, jenom taková drobná poznámka. Když jsem byl mladší, tak … Celý příspěvek

Rubriky: 2017, Cestování s dětmi | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Kriváňská Malá Fatra s dětmi

Bukovské vrchy – přes Pikuj a Bieszczady pěšky

Bieszczady, Bukovské vrchy, Poloniny. Kdo o nich nikdy neslyšel? Kdo nikdy nezatoužil se do toho vzdáleného kraje na trojmezí Ukrajiny, Slovenska a Polska podívat? I já to měla v hlavě zasunuté v šuplíku „jednou tam určitě musíme“. Pravda je taková, že pohoří je od nás … Celý příspěvek

Rubriky: 2017 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Bukovské vrchy – přes Pikuj a Bieszczady pěšky

Králova hoľa a Muráň – prodloužený víkend na Šumiaci

Řeknu to upřímně. Vyjet na kole na Královu hoľu, významný 1946 metrů vysoký vrchol Nízkých Tater, nikdy nepatřilo (kupodivu) k mým snům. Možná proto, že jsem se zalekla náročnosti výjezdu, půlka cesty je totiž bez asfaltu (Pěkně kecáš, na Suchák nebo Bukovou horu taky jezdíš … Celý příspěvek

Rubriky: 2017, Cestování s dětmi | Lokality: , , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Králova hoľa a Muráň – prodloužený víkend na Šumiaci

Lužické hory s dětmi a Hanelí

Je polovina října, počasí slibuje konečně něco jako babí léto, ale Luděk smrká a chrchlá a na víkend hrozí bramborová brigáda. Nevypadá to, že bychom někam vyjeli. “Hele, ty tam ale stejně potřeba nebudeš!” vybafl na mě Luděk ve čtvrtek odpoledne. A dodal vzápětí: “Klidně … Celý příspěvek

Rubriky: 2017, Cestování s dětmi | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Lužické hory s dětmi a Hanelí

Hory severního Maďarska na kole II – Pilišské vrchy a Tatabánya

aneb jak jsme zase jeli za teplem na jih. Že ráda vymýšlím výlety do neprofláknutých míst a že s oblibou hledám právě ty utajené zajímavosti v zemích, kde – podle obecného povědomí – nic zajímavého není, to už jsem na sebe prozradila mnohokrát. A právě … Celý příspěvek

Rubriky: 2017 | Lokality: , | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Hory severního Maďarska na kole II – Pilišské vrchy a Tatabánya

Silvestr 2017

Oslava příchodu nového roku na Lesovně se už stala tradicí, ustálila se nám i sestava, a program bývá velice poklidný. Přes den výlety nebo lyžování, po večerech hraní her a konzumace všeho možného. Na Silvestra všichni povinně čekáme na půlnoc, připijeme si, odpálíme symbolicky pár … Celý příspěvek

Rubriky: 2017 | Lokality: | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Silvestr 2017