Dnes je 28. 03. 2024 - svátek má Soňa

KNIHA NÁVŠTĚV

Přidejte nový příspěvek

 
 
 
 
 
 
 
 
Pole označená * jsou povinná.
E-mail nebude zveřejněn
256 entries.
Markéta Markéta wrote on 23.10.2013 at 10.40:
Františku, Bělorusko jsme na kole jenom lízli, zhruba severozápadním okrajem na cestě z Polska do Lotyšska. Zmiňuji se o tom zde: http://zbn2003.epastorek.cz/ Je to už 10 let, tak se mi vybavují pouze jen útržky: prázdné a široké silnice, borové a březové lesy, louky, dřevěné vesničky a všude čisto - na autobusových zastávkách by se dalo ze země jíst. Ale taky na každém náměstí Lenin, zabarikádované benzínky (z obavy před přepadením) a zvláštní lidé (spíš v tom zápornějším významu - např. oblíbená historka s cibulí - kdy nám nejprve domorodec nabízel cibuli, pravou Běloruskou a následně chtěl pár rublů na vodku). Život tam asi není lehký, těžko jim to mít za zlé... Nedávno ale byl na iDnes o Bělorusku článek, odkaz je zde: http://cestovani.idnes.cz/belorusko-a-cestovani-0ub-/kolem-sveta.aspx?c=A131001_154413_kolem-sveta_tom Tam je podle mne informací docela dost. Mapy bych hledala zde: http://mapyapruvodce.cz/Index/UKRAJINA_BELORUSKO.html Řekla bych, že měřítko 1:600 tis. v pohodě stačí. My jsme tenkrát ten krátký úsek měli na mapě Litvy, alespoň myslím, že jsme speciální mapu Běloruska nekupovali. Tenkrát nám to přišlo, že to je země na cykloturistiku ideální - hlavně díky rovinkám (není to vyloženě rovinka, krajina je lehoučce zvlněná, ale díky lesům, loukám, jezerům, vesničkám atd. je to pestré) a hlavně díky opravdu minimálnímu až skoro nulovému provozu (i na hlavních tazích), což je otázka, zda se nezměnilo. Přeju krásný výlet a dej vědět, jak bylo!
František Sedláček František Sedláček wrote on 23.10.2013 at 8.42:
ahoj, hledám informace o Bělorusku na plánovaný výlet na kole předběžně v červnu 2014. V současné době mi stačí zajímavá místa a info kde se nechá sehnat podrobná mapa.Děkuji za jakoukoliv odpověď. A snad někde na cestách ahoooj.
Jana Baláková Jana Baláková wrote on 20.8.2013 at 19.44:
Dobrý den, Markéto, děkuji Vám za odpověď. Vidíte, to mě vůbec nenapadlo, že by náš vozík mohl být menší, dívala jsem se na internet na rozměry Croozera i Burley a dalších a pak jsem běžela ten náš přeměřit a zdá se, že je skutečně o docela dost menší!!! To mě opravdu překvapilo, jsme s ním jinak maximálně spokojeni, objednali jsme si ho přes internet přímo z Německa, ovšem jsou to už čtyři roky a když se na ten stejný typ podívám dneska, tak už má taky jiné rozměry ... Ale je to ve finále vlastně dobrá zpráva, protože to znamená, že tento vozík nám na syna příští rok ještě stačit bude a pro dcerku si zřejmě někde vypůjčíme jiný typ (kupovat už ho asi nebudem, to se nevyplatí, my zas nejezdíme tolik jako vy) a budeme moc frčet na další výpravu. 🙂 Musím Vám ještě říct, že z Vaší knížky jsem si pro naši výpravu vybrala informace o množství věcí pro děti - tedy myslím oblečení. Hrozně jsem v tom tápala, vůbec jsem si neuměla představit, kolik toho budou potřebovat a tak mi v tomhle směru Vaše knížka moc pomohla. Mějte se hezky a děkuji. Jana
Markéta Markéta wrote on 19.8.2013 at 14.25:
Dobrý den, Jano, děkujeme za vzkaz na našich stránkách. K dotazu - sranda je, že se obě děti vešly do vozíku i letos (tj. 6 a skoro 5 let) - použili jsme tuto variantu letos na cestě asi 3x, vždy když třeba hodně pršelo a my potřebovali jet, šoupli jsme obě děti do vozíku a kupodivu to ještě šlo. Byly to úseky max. 10 km, ale děti si to spolu vždycky moc užily (a tatínek spokojený, že konečně je to ta zátěž, na kterou je zvyklý). Nevím, zda je to je tím, že je náš vozík větší než ten váš (našla jsem web s fotkami a textem, už se těším, až vše prostuduji) a nebo tím, že jsou naše děti spíše menšího vzrůstu (ve školce patří k nejmenším ve své věkové kategorii), každopádně je divné, že ve 3,5 letech jí je vozík jen tak tak. Možná by stálo za to zkusit okouknout i jiné vozíky, ale otázka je, zda ho kupovat už jen kvůli jedné-dvěma sezónám. Upřímně, toho období, kdy děti odrostou vozíku, ale budou malé na nějakou delší samostatnou jízdu, jsem se také bála. Letos jsme do toho spadli a není to tak hrozné. Víťa se od loňska skvěle rozjezdil a v kombinaci s tažným zařízením "Follow me" jsme dávali denně 60-70 km (po rovinkách), takže spokojenost na všech stranách. Ale je mu 6 let a ne 4,5 ... asi bych se ještě opravdu zkusila podívat se po jiných vozících. My taky máme druhý, zn. Burley, kupovali jsme ho proto, že jsme chtěli větší prostor na nohy, ale ten první, pokud vím, u nových majitelů stále ještě jezdí. Také jsme chtěli jedině žlutou (nebo jinou výraznou) barvu, protože jezdíme i po silnicích, ale to už je na jinou debatu. Každopádně doba vozíků je krásná, člověk je svobodnější, než když pak jede dítě samo. Ale to je život, děti rostou a člověk se posunuje zase dál. Mějte se krásně a snad nějaké povídání o letošní cestě dám brzy dohromady.
Jana Baláková Jana Baláková wrote on 19.8.2013 at 11.49:
Dobrý den, paní Markéto, zajímalo by mě - protože vidím, že Víťa jel ve vozíku ještě v pěti letech - jak se Vám tam v tomto období vešel a jak to zvládnul? Naší dceři letos bylo 3,5, děti jely ve vozíku každý zvlášť, ale dcera to měla výškově tip ťop. Právě nás hrozně mrzí, že za rok už to asi nepůjde - už se tam nevejde a na to aby něco sama ujela, to ještě nebude ani náhodou. Zatím zvládne rovinu s přídavnými kolečky. 🙂 Hodně štěstí na dalších cestách a těším se na podrobnější vyprávění z cesty na Sever Jana
Lea Lea wrote on 2.8.2013 at 13.19:
Souhlas s Markétou, letos jsme 3 týdny putovali po Norsku a ty motorkářské stojany se nám vůbec neosvědčily. Nenaložené kolo OK, ale s nákladním cyklovozíkem naprostá nestabilita /používáme při jízdě natěžko vozík, nikoliv brašny/. Vyzkoušeli jsme opravdu hodně stojanů a žádný, opravdu žádný se nám nesvědčil.
Markéta Markéta wrote on 2.8.2013 at 13.15:
Díky za tip, ale fakt jsme ten motorkářský měli a klátilo se i nenaložené kolo 🙁
Aleš Aleš wrote on 1.8.2013 at 22.24:
Použili jsme na dvě 14 denní cesty tzv. motorkářské stojany a upřímně se nám osvědčily více než jen ty na zadní kolo. Faktem je, že chtějí lehce doladit, ale jinak váhu bagáže max. 20 - 22 kg na jedno kolo zvládaly skoro bez potíží a používáme je i nadále, jen to chce trochu vyvážit náklad 🙂 Jsou to běžné stojany koupené v cykloobchodě asi 220 - 240 Kč za kus, jedno kolo mělo brašny i na předním kole, druhé, dámské, jen vzadu. Faktem je, že zřejmě hodně záleží i na druhu kola - teď rozhodně nemyslím na to, jak moc \"atraktivní\" nápis se skví na tom či onom rámu kola :-))
Markéta Markéta wrote on 12.7.2013 at 10.24:
No... link... to je těžký, ještě to nemáme patentované 🙂 Ale až se vrátíme z cest, dám sem fotku. Zatím prozradím jen, že to je vyrobeno z masívu pravé severské borovice a má to i řadu jiných účelů, než jen stojánek na kolo 😉 ale to jsme naštěstí zatím nepotřebovali použít.
rasto rasto wrote on 10.7.2013 at 13.56:
A jake jsou to stojanky? Nemas nejaky link?
Markéta Markéta wrote on 10.7.2013 at 10.31:
Tyhle stojánky jsme z rychlíku shlédli na webu těsně před odjezdem na dovolenou. Celkem se nám líbily, jen nám to přišlo málo operativní. Nicméně teď si něco podobného vezeme ze Švédska 😉
Rasto Rasto wrote on 8.7.2013 at 19.29:
Dobry den Co se tyce tech stojanku, neuvazovali jste o tech stojankach, co vypadaji jako tycka a maji na konci \"vidlicku\" a kolo se o nich zapre o sedadlo nebo stredovou tych ,Je to o dost stabilnejsi. Nekde na netu jsem to videl, ale nevim ted presne kde.
Markéta Markéta wrote on 8.7.2013 at 12.47:
Dobrý den Děkujeme za vzkaz. Jsme rádi, že jsou naše cesty pro někoho inspirací. Co se Srbska týče, žádné extra dokumenty potřeba nejsou. Jedině pokud zahrnete do svých plánů i Kosovo, je potřeba ohlídat, odkud do něho vstupujete a kam jedete dál. Chcete-li z Kosova do Srbska, musíte do Kosova také ze Srbska vstoupit. Píšou o tom i na webu MZV a opravdu si i celníci na Kos-Srb hranici dají tu práci a hledají razítka. S těmi vlaky souhlas. Pro nás o to těžší, že máme mnohem víc krámů. Nás by zase zajímalo, jak jste se s koly dostal na Krym...?
Petr Kosař Petr Kosař wrote on 8.7.2013 at 10.18:
Dobrý den, vaše cestování se pro stalo inspirací, a proto jsem minulí rok jel sám cestu z Krymu přes Podněsterskou republiku, Moldávii a Rumunsko na Zakarpatí do Užhorodu.Bylo to moc fajn. Letos bych chtěl jet něco podobného a protože vím, že jste již cestovali po Srbsku, chtěl bych se zeptat na to, zda-li jsou tam potřeba nějaké zvláštní papíry. Tím myslím zejména při vstupu a výstupu do státu apod.Plán je zatím takový, vlakem do Bělehradu, NP Tara, Černá Hora, Chorvatsko, Slovinsko a přes Rakousko domů.A nebo na východ do Rumunska a pak někam na sever na Zakarpatí.Ještě uvidíme, ale dostat se někam po Evropě s kolem je docela problém, hlavně na Východ a Balkán. Děkuji Vám, s pozdravem Petr Kosař. P.S. Moc Vám fandím jak jezdíte na kole s dětmi.
Jarmila Jarmila wrote on 18.6.2013 at 6.21:
Zdravím všechny cestovatele z ePastorku :-). Ty, kteří se z cest vrátili i ty, kteří svoji letošní \"velkou\" cestu právě prožívají - ať vám přeje počasí a v pořádku se vrátíte domů! A všem pak ještě krásné léto a hodně dalších zážitků :-).
Pavel Pavel wrote on 12.6.2013 at 22.07:
Ještě k těm stojánkům. Používám též běžný (hliníkový) stojánek na zadní kolo, ale tyčka je \"homemade\" nahrazena železnou s přivařenou patkou, aby se stojánek nezapichoval do měkkého terénu. I tak se hliníkový stojánek rád jednou za čas (cca 2 roky, na Kubě třeba hned první den) láme právě v té hliníkové části. Dobré je i zmínit, že nedílnou součástí \"epastorkových\" kol je i doma dělaná parkovací brzda, která právě zvyšuje stabilitu kola při parkování.
Markéta Markéta wrote on 4.6.2013 at 8.06:
Díky za vzkaz. Souhlasím, že fotky přímo v článku by byly lepší, bohužel formát redakčního systému, ve kterém web spravuje, nám to umožňuje udělat jen takto. Takový šestitýdenní výlet s celou rodinou nás vždy vyšel na cca 30-40tisíc se vším všudy (doprava, jídlo, vstuy do památek atd.) Kola to kromě problémů popisovaných v článku a kromě drobností typu defekt apod. zvládla normálně.
Tomáš Tomáš wrote on 3.6.2013 at 11.54:
Dobrý den, měl bych jednu připomínku k vašemu článku Balkán 2012 (či jak jej máte přesně nazvaný) a to, že bych zakomponoval fotky přímo do článku než úplně dolů. Určitě by to přispělo k větší \"čtivosti\". Jinak by mne zajímalo, na kolik takový \"delší\" výlet přijde a jak to zvládla kola? Děkuji za odpověď 🙂
Markéta Markéta wrote on 27.5.2013 at 6.02:
Se stojánky a naloženým kolem je odjakživa problém. Používáme jen ty na zadní kolo, co seženeme v obchodě, ale většinou vydrží tak max. 1 rok. Někdy praskne hned druhý den, jako se to stalo právě teď Luďkovi 🙁 Argument prodavačů je, že lidi nechtějí těžké stojánky, tak jsme zatím žádný kvalitní bohužel neobjevili a rádi si též necháme poradit.
Aleš Aleš wrote on 26.5.2013 at 20.50:
Snad vám to nadšení vydrží a neuložíte kola na střechu auta, jak praví bonton:-) Zajímají mě vaše stojany na kola. Zkusil jsem různé, ale ty \"jednonohé\" na zadní kolo se mi právě moc neosvědčily, vy zas píšete opak. Na fotkách s knihou od Baltu je máte i s plnou bagáží, zatímco nám se neosvědčily, proto jsem např. do Francie použil ty motorkářské, ale nebylo to 100%. Používáte nějaké určité nebo je ještě upravujte? Nemám rád reklamu, proto jí tady nechci dávat prostor a uvádět nějakého výrobce. Takže klidně na mail, případně se přijedu podívat:-)

Komentáře nejsou povoleny.


VYHLEDÁVÁNÍ NA TOMTO WEBU